Recept på kycklinggryta i Crock-Pot

Idag blev det pottan igen! Varför har jag inte köpt den här tidigare? Imorse förberedde jag kycklinggrytan,for iväg på babysång, hämtade Max från skolan och kom hem till ett väldoftande renoveringshus. Det luktade ända ut på gatan :)

Två timmar kvar innan vi kan äta gottet. Idag slängde jag ihop en dragonkycklinggryta med sötpotatis och kokosmjölk. Får se hur det blir. Luktar iallafall mumma :D



Kycklinggryta med sötpotatis

Nu har jag höftat ganska ordentligt då jag vill ha massa smak på maten (Massa). Jag hittade ett par-tre recept på internet som jag knölade ihop till ett eget :)

5-6 kycklingfilèer
5-6 msk dijonsenap
1 tsk honung
2 tsk salt
1 tsk peppar
3 msk dragon
2 dl vatten + en tärning kycklingbuljong
1 gul lök
3 vitlöksklyftor
en burk kokosmjölk
5 potatisar
2 sötpotatisar
3 morötter

Blanda senap, honunt, salt, peppar och dragon. Smörj in filéerna med röran och lägg ner i pottan. Släng över lök, vitlök, morötter, potatis, sötpotatis. Spill i vatten, lägg ner buljongtärningen och häll över kokosmjölken. Krydda lite extra med salt, peppar och dragon.
Låg värme i 4,5-5 timmar. I vanlig gryta skulle jag tippa på 1 timme kanske?



- Malin

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design