Glaaaad!!

Jag är så glad för alla gamla och nya läsare! Riktigt roligt att se att ni inte har övergivit mig efter bloggtorka, och riktigt roligt att se nya följare som hittar hit både via Instagram och Facebook :)



I torsdags kom vi hem från En veckas semester på Gran Canaria. Från att ha haft 22-28 grader så landar man i -15 och betydligt mer snö än när vi for...i sommarjackor. Tur man bor nära flygplatsen... Är jag nå brun då? Nej...men jag brände mig näst sista dagen -ordentligt! Vi var och badade i Puerto Rico. Där bestämde sig solen för att det fick vara nog med blekhet för tant Malin. En timme satt jag på stranden! EN TIMME! Kokt hummer... Senare på kvällen så gick jag och Jenny på Spa. Tjejerna på anläggningen sneglade på mig och frågade om jag verkligen klarade av en massage med tanke på min färg...jag försökte förklara att jag är en rutinerad solbrändare och gör denna tabbe minst en gång varje år, men dom var inte helt övertygad... Min bränna gick igenom alla helvetens kval de kommande timmarna. Värst var nog när jag konstaterade att jag hade bränt mig under fötterna! Det var första gången. Dom där jäkla gummimattorna som låg lite överallt var som spikmattorn mot mina känsliga stackars fotsulor. Det var rätt häftigt när jag ställde mig under en storsprutande stråle i bubbelbadet oxå! Trodde skinnet for av från axlarna. Den konstigaste brännan är nog på smalbenet. På det halva vänstra smalbenet är brännan ett faktum. Jag satt alltså platt på rumpan med benen utåt, så jag kan inte begripa hur solen kunde bestämma siffer just det stället? Menmen...



Kommer lite semesterbilder senare när jag har fått över bilderna från kameran :) under tiden får ni kika på mina brännarbilder istället.


Fre Willy! Fräsig späckhuggarbränna! (klicka på bilderna för större perspektiv...mobilappen funkar inte bra tillsammans med bilder =( )



Hääääär brände jag ihjäl mig! Och jag hade solskydd på mig!



Kram
Malin

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design