Lite nytt

Oj, nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här! Men orken och pysselglädjen har inte riktigt velat infinna sig...
Jag är ändå imponerad att ni är så många som kikar in här varje dag och kikar runt!

Jag har iallafall hämtat hem Majas urna. Det var jobbigt...men nu är hon hemma och det är skönt :) Hon står bredvid teven och så snart jag får tid över har jag tänkt att måla urnan och göra något fin på den. Sedan har vi dilemmat...ska hon ner i jorden, eller stå kvar som en fin dekoration? Jag har ju inte hjärtat att sätta ner henne eftersom hon inte hade någon favoritplats (förutom soffan och sängen då). Det löser sig nog om jag får fundera ett tag.

Maxon har fyllt 6 år! Min stora pöjk!


Sen gjorde jag ett par påskgrejer som jag inte har hunnit visa här!
Det blev en altrad äggkartong och en matchande påse.




Nästa helg (inte den som kommer nu) ska Max ha sitt barnkalas. Han har bestämt Star Wars-tema så jag var lite kallsvettig över tårtan...men så hittade jag en fantastisk sida med star wars-kalasgrejer, så det blir nog bra ändå...hoppas jag ;)

Ha en fin kväll!
Kram
Malin

CONVERSATION

3 kommentarer:

  1. Hej om du tycker om vintage bilder/klippark så vill jag tipsa om min blogcandy.
    http://www.josefineskapar.com/2013/04/blogcandy-10-klippark.html

    SvaraRadera
  2. Beklagar verkligen över förlusten av Maja... Vet precis hur det känns, familjens lilla Ludde gick bort för 6 år sen och jag kommer ihåg dagen som i går... Vi valde också urna...för några år sen skaffa jag en vovve, samma ras som Ludde, så han lever lite vidare i lilla Milou. Jättefina grejer du gjort trots sorgen.. Kram

    SvaraRadera
  3. När min katt dog fick barnen och deras kusiner åla med vattenfärg på varsin sida av urnan och sen begravde vi henne vid mina föräldrars vinbärsbuskar där mina två tidigare katter låg. Dottern sjöng "Blinka lilla stjärna" och sen mrkte vi ut graven med en stor sten. Det blev en fin stund!

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design