Upprörande

Är det något som gör mig upprörd så är det folk i bilar. Folk som inte kan använda blinkers, gör onödiga omkörningar, ligger 2 cm bakom mig när jag kör osv. Med andra ord -Folk som utsätter andra för fara i trafiken. Som stressar andra bilister. Jag blir så less. Vad värre är att varje dag möter vi förare som sätter sig bakom ratten med alkohol eller annat skit i kroppen. Enligt statistiska undersökningar från Motorförarnas Helnykterhetsförbund görs 525 rattfyllekörningar VARJE TIMME dygnet runt! Hur sjukt är inte det? Sen har vi folk med narkotika i kroppen, starka mediciner osv...


Tänk på detta nästa gång som du varnar bilister för kommande poliskontroller...

CONVERSATION

4 kommentarer:

  1. Bra sagt!!
    Och jag ber oxå om ursäkt för att jag inte önskade dej lycka till inför din OP!! =( men jag hamnade på sjukhus själv och har varit lite ur fas... Så nu önskar jag dej god bättring ist! =)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja du, i helgen hade de racing utanför vårt hyreshus. Mitt på dagen. De stod och tog tid på varandra. Jag blev så jävla arg att jag sa idioter åt dem högt trots att de inte riktigt ät korgossar som kör. Sedan tänkte jag ta en bild och skicka till polisen på en av bilarna. Bara ifall att... så de vet var de ska leta om de nu kör på någon.
    Var nämligen ute med båda barnen och de körde bredvid oss med bara 20 cm s maginal :(

    SvaraRadera
  3. Gud så irriterande det är med alla som inte kan köra bil, ja jag skriver alla för SÅ många upplever jag faktiskt att det är som faktiskt INTE KAN köra bil. Detta med avståendet kan jag reta ihjäl mig på. Och så omkörningar då, häromdagen blev jag omkörd på en 50-väg och cirka 50 m längre fram var han ändå tvungen att stanna... Grrrr!!

    SvaraRadera
  4. Håller med! Jag blir även förbannad på alla som susar förbi mig när jag ligger precis på tillåten hastighet, och på dem som sen blir sura över böter och/eller mist körkort. Jag tycker det borde vara mycket mer poliser ute i trafiken, mer skattepengar som hämtades in från dem som villigt riskerar både mitt och sitt liv bara för att komma fram någon minut tidigare!

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design