Minimini

Fimolera återigen! Det blev en nyckelring i form av Lisa Larssons ABC-flicka (Charlotta). Dessa damer är mammas favoriter och hon har tre stycken sedan tidigare, men sitter ofta och kollar på tradera ifall om det läggs ut någon annan fin som hon kan köpa.

Det var riktigt roligt att göra den här, även om det var lite för pilligt för mina händer. Men skam den som ger sig. Tyvärr så är jag alldeles för självkritisk och surnade till lite när jag började att måla och insåg att ingen pensel som jag äger är liten nog att göra pyttestreck med! Så det blev lite kladdigt och ett par svordomar innan jag var klar.

Mamma fyller år imorgon så då ska hon få den här bland annant.

Alla prickar som är på figuren är stänk så det blänker lite missvisande på vissa ställen...och att den är 3,5 cm hög så det var pilligt! ;)




Så här ser orginalet ut och är ca 20 cm högt:


CONVERSATION

5 kommentarer:

  1. Jättefint! Måste vara lite klurigt att hålla på med med tanke på storleken.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du lyckats fantastiskt bra, din mamma kommer att bli överlycklig! Duktiga du!

    SvaraRadera
  3. Gud, vad du är duktig. Jag har hållit på med en del med Cernitlera och det är pilligt. Och du har verkligen lyckats. Grattis till din mamma i förskott. Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefin!
    Vilket pysselarbete!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Köpenhamns morsanmaj 08, 2012 12:42 em

    Jätte fin!:-)

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design