Ljuspåsar

Idag ska jag nog sätta mig och få till ett par ljuspåsar!
Sonen är hemma från förskolan med pollenallergi som går bortom "rimlig" allergi. Båda ögonen är igensvällda, varar och klias. Han får nässelutslag runt ögonen och ni som har haft det vet hur fruktansvärt det är. Man vill ju bara ta en stålborste och gnugga så det slutar klias! Men det gör det ju inte...och inga mediciner hjälper. Det är bara att vänta ut. Tre gånger har jag fått tagit bomullstussar och blött upp ögonen på honom idag...Bara han håller ögonen stängda i mer än 10 sekunder så fastnar dom.


Jag har sagt det förr och säger det igen! Jääääkla pollen!! *hötter med näven*

CONVERSATION

3 kommentarer:

  1. Skulle just fråga hur det var med lillkillen ..men usch då som det kan bli, aldrig hört ...hoppas att han snart kan ut å leka igen kram på dig

    SvaraRadera
  2. Stackars, stackars liten! Bara hopas att pollensäsongen blir kort! Vad är en ljuspåse (frågar en sann pysselnovis...)

    SvaraRadera
  3. En ljuspåse är en påse som man ställer ett glas i och stoppar ner ett ljus =) Bli väldigt fint sken!

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design