Kort till en student

Eftersom hela den här Pysseldagen har gått i studentens färger, blått och gult, så ville jag göra ett annorlunda kort. Det fick bli ett lila studentkort "grattis till studenten" eller något liknande. Jag har använt massor av stämplar för att visa hur fint mönster man själv kan skapa med enkla medel. Stämplar kan man köpa i alla Scrapbookbutiker. Finns en hel uppsjö av dessa på nätet - billigt.


Jag börjar med ett tjockare papper och stämplar lite hejvilt överallt, men olika sorters stämplar.




Efter det limmar jag fast papperet på ett dubbelvikt tjockare papper, som utgör själva kortstommen. När det är klart så väljer jag ut passande dekorationer.



Jag limmar fast allt och vips så har jag ett färdigt studentkort! Ett tips är att skriva ut text på skrivare (om man inte vill texta själv då).



Mer studentpyssel hittar ni här:


Studentörhängen i lera


Vinglasdekorationer


Student - blompinne


Vinflasketikett

CONVERSATION

1 kommentarer:

  1. Oj vilka fina, vi har en del studenter som slutar nu hade varit kul att ha med något speciellt kort faktiskt! Du borde skaffa dig en webb-butik Malin?! och sälja på nätet dina fina alster, kram och ha en fin dag

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design