Söndag, bladdy söndag...

Det kan vara lite påfrestande med en sjuk son, som inte själv inser att han är sjuk. Han hostar, nyser och ena ögat är alldeles rött och kladdigt av infektionen, men han undrar fortfarande varför vi inte kan åka på drakborgen *suck*.
Jag har förklarat varför och han kontrar med "men då vill jag åka till sjukhuset och få spruta så jag blir frisk". Att förklara för en liten kille varför sjukhuset inte hjälper folk som är förkylda...det är inte lätt.
När han var i sitt värsta esse så for han runt och kastade grejer till höger och vänster. Sedan slocknade han som en lampa. Pang bom bara. Jag har försökt att ruska liv i honom, för jag menar hur i helsicke ska han somna ikväll? Men det är lönlöst.
Själv är jag orkeslös och trött, men jag tog i och badade Maja iallafall. Hon luktade illa...Nu är hon sur...sååå sur, men hon luktar gott iallafall så det kan jag leva med!

CONVERSATION

2 kommentarer:

  1. De är la för goa ungarna men de har sina sidor. Detta med att de vill sova när det inte alltid är lämpligt... Och söndag betyder tvagning av de små liven, här också. Fast min fick nöja sig med dusch i dag, det gillade hon inte...

    SvaraRadera
  2. Vi har haft en liknande dag här fastän med friska barn ;-) dock har humöret gått Upp och Ner, känns som man har en tonåring hemma fastän lilla E bara är 6! Hoppas du får en skön kväll när lugnet sänker sig ;-). kram

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design