Mer lera

Har gjort ett par örhängen till. Den här gången blev det chokladbakelser...är lite missnöjd, men övning ger färdighet!
När birsta öppnade kl 10 idag, for jag ner på panduro och inhandlade lite mer färger och ett par verktyg. Jag vill ju sätta igång nu, på en gång, men jag börjar jobba kl 14 så det blir senare ikväll när jag kommer hem.

Panduro har faktiskt den billigaste FIMOleran som jag har hittat, 25.90kr st för färgerna. Verktyg är väl inte ett måste, man kan nog hitta det mesta hemma, men det mesta jag har hemma har knappt något skaft, och med mina händer behövs det något bra att greppa i.

CONVERSATION

2 kommentarer:

  1. Jag tycker de blev jättebra ju!! Men de skulle jag inte våga ha i öronen skulle bli frestad och tro att de gick att äta. ;)
    Ha en fin annandagpåsk!! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker de är superfina! Så imponerad av er som kan tillverka pytteprylar som blir så fina, jag har alldeles för klumpiga händer för det, jag är mer snickare än finmekaninker ;-) Har du sett Hörnis blogg? Hon hade några inlägg om conversskor som örhängen, fast det var nog i somras tror jag. Jag hittade ett inlägg där hon visar sina örhängen, här: http://horni.blogg.se/category/smycken.html Sen vet jag att hon även hade inlägg där hon visade steg för steg hur hon gjorde!

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design