Gallsten och annat skoj

Min läkare ringde nyss för att prata lite om tumören som dom hittade vid ultraljudet. Jag vet ju redan att den är helt ofarlig så jag blev lite kallsvettig att dom kanske hade sagt fel igår. Men han berättade att adenomet (som det så fräsigt heter) var ofarligt, men gallblåsan var inte i något vidare skick. Jag har massor av grus och småsten och han tycker att det kanske inte är så roligt att få vara rädd för vad man äter hela tiden. Han bokade in mig på en tid hos en kirurg om 5-6 veckor, för att diskutera för och nackdelar med en operation.
Jag är verkligen livrädd för att bli sövd då jag aldrig har blivit det innan. Fördelen med att plocka bort den är att jag kan äta gurka, paprika och äpple igen. Jag menar, hur ska jag överleva sommaren utan äppelpaj egentligen?!
Nackdelen vet jag inte än, men det lär väl vara ett par...

Är det någon här som har opererat bort gallblåsan? Vad finns det för nackdelar?

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design