Egengjorda presenter

Det fanns en baktanke med att jag köpte fimoleran. Inte visste jag att jag skulle fastna i lerträsket när jag väl började. Men det jag ursprungligen hade tänkt att göra var ju ett par presenter till Daniel, som fyllde år igår.

Det blev ett par gubbar från spelet Minecraft. En gubbe som ser ut som Daniel, med kostym (han har aldrig blå byxor, men hade jag målat svarta så hade den blivit för mycket lik en präst, och det är han ju inte) och en Creeper (ett monster). Gubbarna är fyrkantigt uppbyggda, lite som ett tevespel på nintendo 8 bitar, så det var inte helt lätt att få det bra.

Max gjorde ett "monster med tagghår" och målade en kopp som Daniel ska ha på jobbet.

Här är "Danielgubben". Efter att jag satt på nyckelringen så tippade den bakåt hela tiden (därför ligger telefonen bakom).



En Creeper




Max mugg (monstret kommer senare)



CONVERSATION

4 kommentarer:

  1. Fint! Tack för tips om fimolera, skall testas!

    SvaraRadera
  2. Usch gallsten lät inge kul! Ta och gå till tandis vetja...ör ju bäst i längden fast man inte vill. Blev inte så snordyrt som jag befarat. 953:- som hittat!

    SvaraRadera
  3. Köpenhamns morsanapril 11, 2012 11:48 em

    Lera är kul:-) för alla!

    SvaraRadera
  4. De blev ju jättebra!! Och muggen helt underbar. Sv: Tack. :)
    Ha en fin torsdag. Kram

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design