Max shoppar

Max har haft en stor spargris där han samlat alla småpengar som kommit innanför dörren. Han har länsat våra plånböcker och mormor och morfars plånböcker.
Nu hade han fått ihop 280 kr så igår lovade jag att han fick köpa vad han ville.
Glad i hågen stoppade han ner alla småslantar i en påse som han höll krampaktigt i, hela vägen till toys'R us.

20120223-124008.jpg

Väl inne så sprang han omkring och letade en radiostyrd bil. Han hittade en snygg polisbil som han blev blixtförälskad i.
Han småsprang till kassan, langade upp påsen och halvskrek "-jag ska ha batterier oxå!!"
Stackars killen bakom disken fick uppdraget att räkna alla enkronor. Han fick räkna om både en och två gånger för att vara säker.
Max fick tillbaka 55 kr som han stoppade ner i sparbössan igen.

Naturligtvis var Max tvungen att slÃ¥ in bilen till ett paket.  Kändes väl kanske mer speciellt sÃ¥? Och sÃ¥ skulle han ha den nya tröjan pÃ¥ sig, dagen till ära ;)





CONVERSATION

1 kommentarer:

  1. Ojojoj - NU hade jag en hel del att läsa i fatt!! Har varit lite 'besviken' på oredan här inne på Amelia..

    *ler* Men, då fick jag ju en massa trevligt att läsa ifatt istället! Fina bilder som vanligt och många grattis till dig och dina -10.. Nu vet jag ju inte om du verkligen BEHÖVER gå ner så mycket. Alltför många TROR att de skall var si eller så 'lätta' när antalet kg inte har så mycket att göra med om vikten är hälsosam eller inte..

    Kul att Max fick handlat lite.. Mina killar gör likadant - men då de är äldre sparar de sin veckopeng. Och handlar oftast kläder (!)..

    Ha en finfin dag! Kram

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design