Gamla - nya juldekorationer

Jag är världsmästare på att trycka in alla juldekorationer på olika ställen där de oftast ligger och blir bortglömda, år efter år. Nu tänkte jag ändra på det så jag började i en litenliten skala med ett äpple från en julgrupp.


Jag har vit hobbyfärg (spray) från biltema som jag grundar hela äpplet med




Det torkar ganska snabbt. Efter det tar jag en till grundfärg, i det här fallet blev det en rosa-aktig akrylfärg.




Jag har en krackileringsfärg som jag använder till mycket. Man målar på ett lager och efter ett tag stelnar det och spricker. Ser lite föråldrat ut sådär.




Eftersom jag valde en rosa färg under så skiner det lite igenom när färgen spricker. Det beror alldeles på vad den ska användas till. egentligen borde jag kanske tagit en grön eftersom den passade bra i vit/gröna krukan med grön växt i...


När det har torkat så är det bara att sätta på någon fin dekoration (eller låta den vara som den är). Jag valde ett hampasnöre och en liten fjäril.



Nu ska jag ta och gräva fram lite andra juldekorationer och se om jag kan fixa till lite mer grejer ;)

CONVERSATION

2 kommentarer:

  1. Återigen - vad duktig du är!!! Och ett mycket pedagogiskt upplägg så att till och med en sådan pysselanalfabet som jag skulle kunna följa det!!

    Vilka fina foton du har i inläggen nedan! Vad söt Max är! Och kreativ. ;)

    Hoppas helgen blir bra - härligt att läsa att du mår bättre. Kram

    SvaraRadera
  2. Såååå himla fint!!! =)

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design